Jak vybrat správného poskytovatele IT služeb

11. května 2020

Autor: Roman Hekrle
Doba čtení: 4 minuty

Tech ikony COM Group

Poskytovatel IT služeb je jednou z nejdůležitějších součástí efektivního chodu každé společnosti.

Pokud nemáte dostatečně velký rozpočet pro interní řešení IT a řešíte, jak nejefektivněji IT ve vaší firmě zajistit, pravděpodobně uvažujeme o nákupu externích služeb, a to buď komplexně nebo cestou kombinovanou. Nyní budete pravděpodobně pokračovat kontaktováním vybraných společností, které poskytují outsourcing IT a budete zvažovat, která z nich je pro vaše podnikání nejvhodnější.

 

Průvodce dotazy, které vám vyberou správného dodavatele IT služeb

Pro výběrové řízení na dodavatele externích IT služeb se vám budou hodit dotazy, které jsme pro vás shromáždili. Zeptejte se potenciálních dodavatelů na níže uvedené body.

Principy:

Směr vaší konverzace s potenciálním dodavatelem IT služeb by se měl zaměřit na vaše podnikání, vaše cíle. Pokud vám dodavatel bude představovat skvělé technologické nástroje a zabývat se podrobnostmi o tom, jak se používají místo toho, aby se soustředil na vás, není to dodavatel pro vás.

Otevírací otázka:

  • Výběrové řízení začněte otevřenou otázkou: jakým způsobem konkrétně u vás řešíte správu IT: z jejich odpovědi by vám mělo jasně vyplynou, jak to u nich funguje

Další zajímavé dotazy:

  • Máte IT techniky v našem kraji?
  • Máte zkušenosti se správou IT v našem oboru podnikání?
  • Jaká zařízení podporujete? Ptáme se na značky pracovních stanic, notebooků, serverů, mobilních zařízení atp.
  • Máte zkušenosti s naším softwarem, který využíváme? (typicky účetním, obchodním, CRM atp.)
  • Jaká je vaše standardní doby odezvy na požadavek?
  • Jak velká je vaše společnost? Máte nějaké subdodavatele nebo vše řešíte vlastními silami?
  • Dokážete se přizpůsobit, pokud naše společnost bude růst? (počtem zaměstnanců, expanzí do jiných regionů atp.)
  • Jaký je váš ideální zákazník? S jakými typy společností většinou spolupracujete?
  • Jak přesně by vypadala dohoda o spolupráci? Zde narážíme především na způsoby plateb a ochranu vaší firmy v případě, že IT nebude fungovat správně.

Přechod k jinému poskytovateli IT služeb

Změna IT služeb bývá pro řadu zaměstnanců obtížná, často nemají rádi změny, změna dodavatele IT tak může být i velmi emotivní. Cílem manažera je samozřejmě této situaci předejít.

Dle našich zkušeností je klíčem k hladkému přechodu IT služeb plán, který přesně popisuje, jak k přechodu dojde a jak změna zasáhne do běžné činnosti každého zaměstnance.

Doporučujeme do plánu přechodu zahrnout především následující:

  • Dejte všem zaměstnancům co nejvíce informací o tom, co mají očekávat, na koho se mají obrátit s problémy
  • Informujte o změně své dodavatele technologií, jako je poskytovatel internetu nebo dodavatel interního podnikového softwaru
  • Dbejte na to, aby došlo v maximální možné míře ke sdílení znalostí mezi zaměstnanci IT nebo odchozím dodavatelem IT služeb a novou společností
  • Váš nový poskytovatel IT služeb by měl mít připraven manuál přechodu, který eliminuje problémová místa. Způsob, jakým nový dodavatel IT do vaší společnosti vstoupí by měl posílit vaši důvěru, že se o vaše potřeby postará a bude vždy jednat ve vašem nejlepším zájmu.

Je čas prozkoumat možnosti zajištění vašich IT služeb

Pokud uvažujete o částečném nebo úplném převedení správy IT na externí společnost, jsme připraveni vám poradit a pomoci.

Jsme COM Group a.s., ryze česká společnost poskytující již od roku 2003 svým klientům služby outsourcingu IT a implementace moderních technologií IT. V současné době technici společnosti COM Group a.s. operují ze čtyř servisních bodů strategicky rozšířených po České republice.

Přečtěte si také…

Penetrační testy a etický hacking aneb odhalte problémy dříve, než je objeví hackeři

Penetrační testy a etický hacking aneb odhalte problémy dříve, než je objeví hackeři

Myslíte si, že se napadení hackerem Vaší společnosti netýká, protože je jen střední velikosti a hackeři se přece soustředí jen na velké ryby? TO JE OMYL! Právě naopak. Hackeři se čím dál častěji zaměřují na střední a menší společnosti. Detailně si Vás proklepnou a zjistí, kde jsou Vaše nejslabší místa. Dokážou určit, který zaměstnanec bude nejjednodušším cílem útoku, jaká data jsou pro Vás nejcennější, ale i to, jak vysoké výkupné ještě budete schopni zaplatit.

číst více
Antivir – stačí nebo nestačí?

Antivir – stačí nebo nestačí?

Kybernetické hrozby jsou čím dál chytřejší, cílenější a tím také nebezpečnější. Tradiční antivirové programy bohužel nedokážou s těmito hrozbami držet krok. A co je řešením? Kvalitní a komplexní ochrana Vašeho IT. Jednoduše řečeno. Ideální je začít od sofistikovaného zabezpečení koncových bodů, které využívá nejnovější techniky a funkcionality, jako je strojové učení a aktivní zmírňování důsledků útoků. A jaké díry nám po zabezpečení koncových bodů ještě zůstanou?

číst více
Nebezpečí číhá uvnitř

Nebezpečí číhá uvnitř

Podle zkušenosti našich specialistů jsou za ztrátu nebo neoprávněné vynesení dat z firmy ve více než 60 % případů zodpovědní zaměstnanci. Můžou to být zaměstnanci na odchodu, kteří záměrně odnesou výkresy, data ze CRM, účetních systémů, obchodní nabídky a ceníky a v nejhorším případě i osobní data o zaměstnancích. Nejčastěji ale k takovéto ztrátě dojde bez zlého úmyslu prostou neznalostí uživatele.

číst více